2018 végén "Heti ECM" sorozatunk is lezárul

2018 január elején különleges interjúsorozat indult útjára itt, a Lámpahulladék blogon. „Heti ECM” címen hétről hétre új beszélgetésben ismerhették meg közelebbről a blog követői mindazokat, akik munkájuk során valamilyen formában a lámpahulladékokkal foglalkoznak, és személyesen érintettek abban, hogy megvalósuljon a világítástechnikai termékek körforgása.

Az interjúk elkészítésében Burgmann Nóra, zöld online marketing tanácsadó segítette az Electro-Coord munkáját. Most, az év végéhez közeledve őt is felkerestük, hogy meséljen a beszélgetések közben szerzett tapasztalatairól és élményeiről.profile.jpg

A sorozat célja az volt, hogy hétköznapi emberek beszéljenek a munkájukról, környezettudatosságukról. Nehéz volt szóra bírni az interjúalanyokat?

Nem nevezném nehéznek a feladatot, de sok esetben kellett kis győzködés ahhoz, hogy a beszélgetésre felkért személy is elég érdekesnek találja saját munkáját és zöld szemléletét egy interjúhoz.

A sorozat célja viszont éppen az volt, hogy a hétköznapi emberek mindennapi tettei mutassanak példát az olvasóknak.

A blog követőire jellemző, hogy környezettudatosak és érdeklődőek, kíváncsiak a fenntarthatóságot megvalósító folyamatokra. Szeretnék tudni, mi folyik a „háttérben”, ezért szívesen olvasnak pl. arról, hogyan szállítják, gyűjtik és válogatják az általuk szelektív gyűjtőbe dobott lámpahulladékot.

Jellemző rájuk az is, hogy vásárlásaik során tudatos döntéseket hoznak, így hálásak azért, ha a világítástechnikai termékek közötti választáshoz, a háztartásuk zöldítéséhez vagy a hulladékuk csökkentéséhez kapnak hasznos tanácsokat.

Ha valaki visszapörgeti az idei blogbejegyzéseket, látja, hogy nem csak világítástechnikai és hulladékgazdálkodási szakemberek nyilatkoztak a lámpahulladék témájáról. Hogyan sikerült ilyen sokféle foglalkozású és érdeklődésű embert megszólítani?

Az Electro-Coord Magyarország évek óta aktívan dolgozik a lakosság szemléletformálásán. A különböző tájékoztató kampányok, nyílt napok és nyereményjátékok megvalósítása során tartós szakmai kapcsolatok jönnek létre pl. oktatási intézményekkel, a sajtó munkatársaival és a zöld életmód terjesztésének vezető hazai képviselőivel.

Az ő munkájuk éppen olyan fontos a lámpahulladék körforgásának megvalósításában, mint a cég dolgozóinak és a világítástechnikai szervezetek képviselőinek szakmai tevékenysége.

A célunk az, hogy minél több ilyen partneri együttműködés jöjjön létre, hiszen ezek a kapcsolatok segítenek egyre több emberhez eljuttatni szemléletformáló üzeneteinket.

Milyen új információkat szerezhet az olvasó ezekből a rövid beszélgetésekből?

Az interjúkat végigolvasva egy kirakó elemeihez hasonlóan tudjuk összerakni a lámpahulladék kezelésének teljes folyamatát.

Megtudhatjuk, hogy ki, milyen autóval és hova szállítja el a gyűjtőpontról a dobozokba elhelyezett használt fényforrásokat. Aztán tovább követhetjük a hulladék útját a válogató és feldolgozó üzemig, és még tovább az új másodlagos nyersanyagok felhasználásáig. Arra is választ kapunk, hogy mindez milyen nyilvántartási, nyomon követési munkával jár, és milyen törvényi előírások vonatkoznak erre az iparágra.

De a nyilatkozatokból azt is megtudhatjuk, milyen stratégiai tervekkel és fejlesztési folyamatokkal dolgoznak a gyártók a fenntarthatóbb termékekért, és olvashatunk arról is, milyen új kérdéseket, problémákat vet fel a világítástechnikai termékek rohamosan változó kínálata és a LED-ek elterjedése.

Milyen visszajelzések érkeztek az olvasóktól? Elérte a „Heti ECM” a célját?

Igen, a kapott visszajelzések alapján a sorozatot szeretik a blog követői. Úgy gondolom, hogy a beszélgetések legfontosabb üzenete az, hogy mindannyian tehetünk valamit környezetünkért. Egy ilyen speciális területen, mint pl. a lámpahulladék szelektív gyűjtése sem csak a hulladékgazdálkodó cég tevékenysége a meghatározó.

A sikeres megvalósításhoz mindenki hozzájárulhat valamilyen formában: gyűjtsük mi is külön az elromlott izzókat, fénycsöveket; meséljünk ismerőseinknek és gyermekeinknek is arról, miért fontos a hulladékok szelektív gyűjtése; a közösségi oldalakon egy kedveléssel, megosztással segítsük a szemléletformáló zöld kampányokat, és ha van időnk, vegyünk részt aktívan is egy-egy zöld eseményen.

Ha mindenki tesz egy kis lépést, akkor együtt messzire juthatunk. :-)