Egy új kutatás szerint az Y generációt érdekli legkevésbé a szelektálás

A napokban közzétett brit felmérés szerint az „Ezredfordulós” generáció a legkevésbé környezettudatos a hulladékgyűjtés terén. Ez a megállapítás lerombolja azt a mítoszt, amely szerint a fiatal generációk környezettudatosabbak az idősebbeknél.

poll_cover.jpg

A kutatásban megkérdezett 1980 és 2000 között született fiataloknak csak 49%-a válaszolta, hogy minden szelektálható hulladékot külön gyűjt. Az arányuk ráadásul csökken, ez az eredmény 8%-kal kevesebb, mint a 2016-os felmérés adata. Összehasonlításképp a 35-54 éves korosztály 70%-a, az 55-74 évesek 83%-a és a 75 év felettiek 81%-a szelektál mindent, amit tud.

Az Y generációt képviselő válaszadók közül azok, akik nem szelektálnak mindent, fő indokként az alábbiakat jelölték meg:

- bizonytalan abban, mit lehet szelektálni (16%)

- sokkal gyakoribb begyűjtésre lenne szükség (12%)

- nincs szelektív gyűjtőedénye vagy zsákja (11%)

A fenti indokok mellett 4%-uk nem ér rá ezzel foglalkozni, 7%-uk túl időigényesnek találja a feladatot és 5%-uk nem hisz abban, hogy a külön gyűjtött hulladék valóban újrahasznosításra kerül.

A képre kattintva eléri a kutatás eredményeit összefoglaló ábrát:

recycling-poll-infographic.jpg

A kutatást a Serco’s Environmental Services és a Future Thinking végezte egy 3000 fős mintát használva. Az eredmények alapján a Secro szeretné jobban megismerni a fiatalok negatív hozzáállásának okait, ezért jövőre egy célzott kutatásban keresik a megoldási lehetőségeket az Y generáció környezettudatosabbá és elkötelezettebbé tételére.

A hazai hulladékgazdálkodóknak is kiemelt figyelmet kell fordítani a fiatalokra és az általuk megnevezett leggyakoribb kifogásokra. A szelektálást még egyszerűbbé, kényelmesebbé kell tenni, hiszen a felnőtté váló generációra különösen jellemző a rohanó életmód és az állandó időhiány. Az érdeklődés hiánya és a motiválatlanság leküzdése érdekében pedig nagy hangsúlyt kell helyezni a tájékoztatásra. Meg kell mutatni, hogy az újrahasznosítás valóban működik és értéket teremt. Pozitív, követendő példává kell tenni számukra a környezettudatos életmódot.